Vi melder ALT udsolgt!

hafnia melder udsolgt

Kære læser,


d. 28. august 2024 går over i historien som en helt speciel dag i Hafnia-Hallen. For første gang siden vi åbnede dørene tilbage i 2017, måtte vi melde alt udsolgt! Der var simpelthen ikke én eneste ledig tid fra vi slog dørene op kl. 7 om morgenen til lukketid kl. 23. Hallen summede af liv, energi og engagement fra start til slut. I alt 1638 glade gæster fandt vej ind gennem dørene denne dag – og sikke en dag det var!

Skoler, private og foreninger med 100% fremmøde

Skoler, private og foreninger går hånd i hånd om at fylde hallen med aktivitet og københavnerne er aktive hele dagen. Det står stærkt i billedet, at Hafnia-Hallen normalt er godt fyldt med aktivitet, men denne dag var alligevel noget særligt. Alle baner var booket, alle hold var på gulvet, og hver en kvadratmeter blev udnyttet til fulde. Fra morgentræningen med vores dedikerede morgenfriske atleter, til skolebørnene, der susede rundt i hallens faciliteter, og til aftenens træninger og kamp, hvor adrenalinen og konkurrenceånden stod højt. Overalt var der fællesskaber i gang – store som små. 

Der er noget magisk over at se så mange forskellige mennesker samles på samme sted og dele glæden ved sport og bevægelse. Fra de yngste spillere, der stadig lærer grundteknikkerne, til de mere rutinerede idrætsudøvere, der finpudser deres form.  

Jeg vil vove at sige, at den stemning, vi oplevede den dag, virkelig understreger det, som Hafnia-Hallen står for: fællesskab, glæde og en fælles kærlighed til bevægelse. 

Bookingsystem, bedre udnyttelse og flere faciliteter

Ovenstående glædelige begivenheder leder mig til appel, som I sikkert har hørt fra mig mange gange. Der er brug for flere idrætsfaciliteter I København. Det har vi vidst i mange år og med den store befolkningstilvækst og det generelle aktivitetsniveau og tydelig sundhedsdagsorden, så vil endnu flere københavnerne blive gæster i de lokale idrætsfaciliteter.

Men der det samtidig også vigtigt, at vi angriber driften af faciliteterne fra en ny synsvinkel. Der er brug for en serviceorganisation, der i højere grad kan håndtere højt aktivitetsniveau i faciliteterne og der er brug for et bookingsystem, som smidigt og brugervenligt sikrer den bedste udnyttelse af faciliteterne for gæsterne og i administrationen af anlæggene.

Projekt "Idrætsbyen" er på vej

Heldigvis har vi fået noget at se frem til! Jeg glæder mig nemlig også til at se resultaterne af investeringerne i Valby Idrætspark, der lige nu er på tegnebrættet. Budgetforhandlinger i Københavns Kommune mune resulterede i sidste uge i midler til at få planlægnings- og juridiske afklaringer i 2025. Så må fremtiden vise, hvor stort projektet bliver, og hvordan idræt og fritid kommer til at leve i Valby og Sydhavnen. 

Jeg lyver lidt...

Jeg lyver lidt om fakta. Faktisk var der lidt plads på enkelte af vores faciliteterne, men omklædningsfaciliteter, vores café mm. var under så stort pres, at vi ikke kunne åbne for flere bookinger den pågældende dag. Så vi er allerede begyndt at glæde os til udvidelsen af Hafnia-Hallen. Planlægningen er i gang, men inden 1. spadestik bliver taget, kommer der til at gå et par år.  

”Alt udsolgt på en hverdag”, er alligevel et vidnesbyrd om, hvor langt vi er nået på 7 år, når efterspørgslen overstiger kapaciteten fra kl. 7-23 på en almindelig hverdag i august. For Hafnia-Hallen handler det om at blive ved med at skabe de magiske fællesskaber, uanset om det er på en dag med 1600 gæster eller en helt almindelig hverdagsmorgen.  

Husk at Københavnerne skal have muligheder for at være aktive i fællesskab, både børn, unge og voksne. Det kræver at vi kigger på rammerne, både de fysiske og driftsorganisationerne.  

Vi ses på banerne! 

/Jan